Half-Year Trading Update: Zalando Continues to Invest for Growth

18. Juli 2017
Finanzen

Zalando ha pubblicato il trading update relativo ai risultati preliminari per il primo semestre 2017. Nel primo semestre l'azienda ha registrato un incremento dei ricavi del 21-22% per  2.071-2.089 milioni di euro (HY 2016: 1.713 milioni di euro). Zalando prevede di conseguire un EBIT rettificato di 100-106 milioni di euro, corrispondente a un margine del  4,8-5,1%.

Zalando ha anche lanciato il programma Zalando Zet. Il programma offre servizi premium personalizzati come la consegna più rapida, anche in giornata, il ritiro dei resi su richiesta e altri vantaggi quali la consulenza personale per gli acquisti o l'accesso anticipato alle promozioni.

A seguire il trading update, disponibile solo in lingua inglese.

• HY revenues at EUR 2,071-2,089 million (21-22% growth), adjusted EBIT at EUR 100-106 (4.8-5.1% margin)
  • Q2 revenues at EUR 1,091-1,109 million (19-21%), adjusted EBIT at EUR 80-86 million (7.3-7.8% margin)
  • Zalando launches membership program Zalando Zet to offer customized premium services

BERLIN, JULY 18, 2017 // Zalando SE, Europe’s leading online platform for fashion, grew revenues in the first half of 2017 by 21-22% to EUR 2,071-2,089 million (HY 2016: EUR 1,713 million), according to preliminary figures. The adjusted EBIT for the first half-year 2017 is expected to come in at EUR 100-106 million, a margin of around 4.8-5.1% (HY 2016: EUR 101 million or 5.9%).

In the second quarter of 2017 the company achieved revenues of EUR 1,091-1,109 million (Q2 2016: EUR 916 million), growing by 19-21%. Zalando achieved an adjusted EBIT of EUR 80-86 million, corresponding to an adjusted EBIT margin of 7.3-7.8% (Q2 2016: EUR 81 million or 8.8%) for the same period.

Co-CEO Rubin Ritter said: “We are pleased with the performance in the first half of 2017 and continue to invest in order to meet our ambitious growth targets for the full year and beyond. In the fast-growing online segment, we continue to outperform the market and deliver on our 20-25% growth corridor. Our investments, for example in our fulfillment capabilities and the launch of our membership program Zalando Zet, are the cornerstones for future growth.”

Zalando Zet is a new program that offers customized premium services like faster delivery, including same day, pick-up of returns on demand as well as additional benefits such as personal fashion advice or early access to sales. In the first phase customers in four German cities (Berlin, Leipzig, Frankfurt, Hannover) will be able to test the service for three months, after which they can become members for EUR 19 per year.

Zalando Zet is another example of the company’s continued customer focus: In 2008, Zalando revolutionized online shopping by introducing free delivery and returns within up to 100 days. Trying on goods at home as well as free shipping and convenient returns have been an integral part of Zalando’s offering ever since.

All figures reported herein are preliminary, full financial disclosure for the second quarter 2017 will be published on August 10, 2017.

Zalando (https://corporate.zalando.com) è la piattaforma online europea leader in ambito moda donna, uomo e bambino. Offriamo ai nostri clienti un’esperienza d’acquisto esclusiva e una destinazione unica da cui accedere a un’ampia selezione di articoli fashion tra cui accessori, scarpe e abbigliamento, il tutto con spedizione e reso gratuiti. Costituito da oltre 1.500 brand, l’assortimento include i più noti marchi internazionali, fast fashion e locali, ed è completato dai prodotti delle nostre private label. L’offerta è localizzata al fine di rispondere alle preferenze dei clienti di ciascuno dei 15 mercati europei in cui operiamo: Austria, Belgio, Danimarca, Finlandia, Francia, Germania, Italia, Lussemburgo, Norvegia, Paesi Bassi, Polonia, Regno Unito, Spagna, Svezia, Svizzera. I quattro centri di distribuzione centrali situati in Germania, coadiuvati dai magazzini in Italia e Francia dedicati al servizio locale, formano un network logistico che consente di servire efficientemente i clienti di tutta Europa. Siamo convinti che la nostra integrazione di fashion, aspetti operativi e tecnologia applicata all’online ci consenta di offrire una value proposition convincente, sia per i clienti sia per i brand nostri partner. Gli shop di Zalando registrano oltre 200 milioni di visite mensili. Nel primo trimestre 2017, il traffico proveniente da dispositivi mobile si è attestato a oltre il 68%, per un totale di circa 20,4 milioni di clienti attivi a fine trimestre.

Matteo Bovio / Corporate Communications
matteo.bovio@zalando.it