Zalando start met Retour on Demand in Rotterdam

14. Juli 2016
Convenience
  • Je retourpakket op laten halen waar en wanneer jij dat wilt

Rotterdam, 14 juli 2016 – Online shoppen, je nieuwe outfit thuis passen en wat je toch niet wilt houden laten ophalen waar je ook bent; dat is waar het bij de pilot van Zalando Retour on Demand om draait. Voor Retour on Demand werkt Zalando samen met Local Express, een initiatief van PostNL.

“Wij luisteren zorgvuldig naar de wensen en behoeften van onze klanten en willen hun shopping ervaring zo goed mogelijk laten aansluiten bij hun leven en gewoonten. Met Retour On Demand zetten we een unieke service neer, in dit geval specifiek voor onze klanten in Rotterdam”, zegt Ken Fontijn, Country Manager Benelux bij Zalando. “PostNL is innovatief en bijzonder klantgericht, net als Zalando. We ontwikkelen om die reden continue nieuwe services in samenwerking met hen om aan de persoonlijke wensen en voorkeuren van onze klanten te voldoen.”

Zo werkt Retour on Demand van Zalando:

Op de speciale website [https://zalando.localexpress.nl] kunnen klanten van Zalando kiezen wanneer en waar het retourpakket wordt opgehaald. Dat kan binnen één uur of op een ander gewenst moment. Klanten kunnen hier uit tijdvakken van een uur kiezen tot twee dagen van tevoren. Na 20.00u kan men voor een tijdvak op een andere dag kiezen. Pakketten worden vervolgens van maandag tot met vrijdag tussen 8.00u-21:00u opgehaald. Retour on Demand is gratis voor Zalando klanten tijdens de testperiode. De eerste pilot van Retour On Demand loopt sinds eind 2015 in Amsterdam. Om verder inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van klanten heeft Zalando dit nu uitgebreid naar Rotterdam.

OVER ZALANDO

Zalando (https://corporate.zalando.com) is Europa’s grootste online platform voor vrouwen, mannen en kinderen. Wij bieden onze klanten op een plek een praktische shoppingervaring met een uitgebreid aanbod aan mode-artikelen, gaande van schoenen, kleding en accessoires, met gratis verzending en retour. Ons assortiment van meer dan 1.500 internationale merken bestaat uit wereldwijde populaire, fast fashion en lokale merken, aangevuld met artikelen van onze private labels. Ons lokale aanbod richt zich op de verschillende voorkeuren van onze klanten in elk van de 15 Europese markten waar we leveren: Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zweden, Zwitserland, Polen en het Verenigd Koninkrijk. Door ons logistieke netwerk met drie centraal gelegen distributiecentra in Duitsland kunnen wij onze klanten in heel Europa efficiënt bedienen. Wij geloven dat wij met onze integratie van mode, bedrijfsprocessen en online technologie een overtuigend aanbod kunnen bieden aan zowel onze klanten als partners. Zalando’s shops trekken meer dan 160 miljoen bezoeken per maand aan. In het eerste kwartaal van 2016, kwam ongeveer 62 procent van mobiele toestellen, wat resulteerde in bijna 18,4 miljoen actieve klanten aan het einde van het kwartaal.

Monica Franz
+49(0)15238843157