Introductie snelle retourservice: Zalando Haalt Op

5. Oktober 2016
Convenience
  • Retourzending binnen één uur opgepikt waar dan ook

5 oktober 2016 - Vanaf vandaag brengt Zalando, Europa’s grootste online fashionplatform, het pashokje naar de consument toe. Online geshopt maar niet de juiste kleur? Met de retourdienst ‘Zalando Haalt Op’, zorgt Zalando ervoor dat jouw retourzending opgehaald wordt aan huis, op je werk of waar je ook bent. Na succesvolle pilots in Amsterdam en Rotterdam wordt de retourdienst vanaf 5 oktober in heel Nederland uitgerold. Voor Zalando Haalt Op werkt het platform samen met Local Express, een initiatief van PostNL.

Zalando Haalt Op

Hoe werkt Zalando Haalt Op?

Mochten klanten van Zalando producten willen retourneren, kunnen zij via zalando.nl/zalando-haalt-op kiezen waar én wanneer hun retourpakket wordt opgehaald. In de steden Amsterdam en Rotterdam kan dat binnen één uur of op een ander gewenst moment. Klanten kunnen uit tijdvakken van een uur kiezen en de pakketten worden opgehaald tussen 8.00 en 21.00 uur. Buiten de twee grote steden worden retourzendingen opgehaald in tijdvakken van twee uur. Boeken klanten de service vóór 12.00 dan kan het pakket nog op dezelfde dag opgehaald worden. Wordt de service na 12.00 uur geboekt, kunnen klanten een tijdvak op de volgende dag kiezen. De dienst is in de startfase gratis en kost normaliter 4,95 euro.

Nederlandse consument wil gemak en flexibiliteit

Ken Fontijn, Country Manager Benelux bij Zalando: “We hebben zeer positieve reacties gekregen op de pilots en zijn blij dat we al onze Nederlandse klanten deze service nu kunnen bieden. Iedere Nederlander herkent het: weinig tijd. Met Zalando Haalt Op spelen we in op de groeiende vraag van de consument naar meer gemak en flexibiliteit. De consument wil zelf bepalen waar en wanneer de retourzending opgehaald wordt. Met deze service hoeven mensen bijvoorbeeld niet meer om te rijden via een afgiftepunt op een werkdag en dat is wel zo prettig.”

OVER ZALANDO

Zalando (https://corporate.zalando.com) is Europa’s grootste online platform voor vrouwen, mannen en kinderen. Wij bieden onze klanten op een plek een praktische shoppingervaring met een uitgebreid aanbod aan mode-artikelen, gaande van schoenen, kleding en accessoires, met gratis verzending en retour. Ons assortiment van meer dan 1.500 internationale merken bestaat uit wereldwijde populaire, fast fashion en lokale merken, aangevuld met artikelen van onze private labels. Ons lokale aanbod richt zich op de verschillende voorkeuren van onze klanten in elk van de 15 Europese markten waar we leveren: Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zweden, Zwitserland, Polen en het Verenigd Koninkrijk. Door ons logistieke netwerk met drie centraal gelegen distributiecentra in Duitsland kunnen wij onze klanten in heel Europa efficiënt bedienen. Wij geloven dat wij met onze integratie van mode, bedrijfsprocessen en online technologie een overtuigend aanbod kunnen bieden aan zowel onze klanten als partners. Zalando’s shops trekken meer dan 160 miljoen bezoeken per maand aan. In het tweede kwartaal van 2016, kwam ongeveer 65 procent van mobiele toestellen, wat resulteerde in bijna 18,8 miljoen actieve klanten aan het einde van het kwartaal.

Monica Franz
+49(0)15238843157