Zalando’s Fulfillment Center Near Szczecin Successfully Ramps-Up

Zalando SE_Newsroom_Press Release_Fulfillment center_Szczecin_Employees DE
Zalando employees at fulfillment center near Szczecin; one of the biggest logistics centers in Poland.
  • Zalando officially ramps-up its first fulfillment center near Szczecin. The center is one of the biggest in Poland

• The center will serve Zalando deliveries to customers from all 17 European markets, including Poland, Germany and Nordic countries

• The site in Szczecin is one of three Zalando fulfillment centers in Poland

WARSAW, DECEMBER 6, 2018 // Zalando – Europe’s leading online fashion and lifestyle platform, officially opened its fulfillment center in Szczecin, Poland. The full ramp-up marks an important step in serving the growing customer base that currently measures over 25 million across the 17 markets Zalando operates in.

Measuring 130,000 sqm, the fulfillment center in Szczecin is one of the biggest sites in Poland, housing cutting-edge intralogistics solutions. For example, two five-story high “pick towers” that store several million items at once. High standards in automation are reached with, for example, four sorters named “Optimus Sorters,” that sort items to the respective order. The center is managed by the external provider “FIEGE,” which already employs around 1,000 people for the operational work of the center. The site will be handling orders mainly from Poland, Germany, Austria, Switzerland, the Netherlands and Nordic countries.

The construction work of the fulfillment center started in August 2016, with the first parcel sent from the site end of last year. The fulfillment center supported Zalando’s logistic network during the record-breaking Black Friday 2018.

Zalando’s logistics network continues to grow in step with the overall company growth. The newly opened site in Szczecin joins the Zalando logistics network, which will soon number eleven fulfillment centers in five countries. Two further fulfillment centers near Łódź and Olsztynek for Zalando Lounge are planned to start operations in 2019.

Boiler Plate - DE - 2018 - JUNI - AKTUELLE VERSION

ÜBER ZALANDO
Zalando ist Europas führende Online-Plattform für Mode und Lifestyle. Wir bieten unseren Kunden eine umfassende Auswahl an Bekleidung, Schuhen, Kosmetik und Accessoires für Damen, Herren und Kinder bei kostenfreiem Versand und Rückversand. Das Sortiment reicht von fast 2.000 weltweit bekannten Marken über lokale und Fast-Fashion Brands bis hin zu selbst designten Private Labels. Die Zalando-Shops sind lokal auf die Bedürfnisse der Kunden in 17 verschiedenen europäischen Märkten zugeschnitten: Belgien, Deutschland, Dänemark, Finnland, Frankreich, Irland, Italien, Luxemburg, Niederlande, Norwegen, Österreich, Polen, Schweden, Schweiz, Spanien, der Tschechischen Republik und dem Vereinigten Königreich. Zalandos Logistiknetzwerk mit fünf zentralen Logistikzentren ermöglicht die effiziente Belieferung aller Kunden in ganz Europa, unterstützt durch die auf die lokalen Kundenbedürfnisse fokussierten Standorte in Norditalien, Frankreich und Schweden. Wir sind überzeugt, dass der Dreiklang aus Mode, Technologie und Logistik unseren Kunden und Markenpartnern einen Mehrwert bietet.

Barbara Debowska
Position: